Formula Succesului: ,,Copilului nu aur, nu mătase, nu viață bună, ci iubire și înțelegere îi trebuie”
Muguri plini își desfac floarea
Aminteşte-ţi că, înainte de a îndrăzni să începi a forma un om,
trebuie să te fi format tu însuţi om,
trebuie să găseşti în tine exemplul pe care trebuie să-l dai.
J.J.Rousseau
Vangheli Virginia, învățătoare,
grad didactic Superior
„Mă întreb cum arată un profesor bun, un profesor eficient? Pictorii au încercat să-i picteze chipul în cele mai calde culori, poeţii au potrivit cele mai dulci cuvinte, dar cred că rezultatele discipolilor săi se reflectă ca în oglindă peste timp.
Copilul se naște și are în față destinul necunoscut. Pornește la drum și la primul prag apare maestrul-învățătorul, care-i arată poteca, îl susține, îl face să ajungă om adevărat, mânuitor al propriului destin: ieri, astăzi, mâine. Copilul nu este decât oglinda noastră, a celora care îi dăm din ce avem; oferim bunătate – obținem recunoștință; oferim dragoste – obținem atenție; oferim hărnicie – obținem statornicie; oferim statornicie – obținem putere.
La o reflecţie asupra portretului profesional al pedagogului m-aş opri, în primul rând, la calitatea de CREATOR: creator de destine, creator de lecţii, de metode, de şedinţe, de activităţi, creator de înţelepciune şi dragoste – profunzimea superlativă a portretului de dascăl. ”Spre a creşte oameni înainte de orice ştiinţă şi de metodă, trebuie să ai inimă” spunea Pestalozzi.”
Șevciuc Tatiana, învățătoare,
grad didactic I
,,Activez în IPLT ,,Ștefan cel Mare” de la înființare. Mi-am ales această nobilă profesie, vrând să urmez calea mamei, care îmi este exemplu de activitate cu dedicație în acest domeniu.”
Ivanes Tamara, învățătoare,
grad didactic II
Meseria aleasă de învățător este o frumoasă profesie, ce nu seamănă cu alta, o meserie care nu se părăseşte seara, odată cu hainele de lucru. Este aspră și plăcută, exigentă și liberă, o meserie care epuizează și revigorează.
Puține profesiuni cer atâta competență, dăruire și umanism precum cea de învățător, pentru că doar aici se lucrează cu un material atât de prețios, de complicat și de sensibil, precum omul în devenire.
Andreev Elena, învățătoare,
grad didactic II
,,În instituția dată activez din anul 1988. Multe generații de elevi de atunci au părăsit băncile liceului, dar sper că își amintesc cu căldură de anii de școală.
Dragostea față de profesie mi-a altoit-o tata, care era învățător de educația fizică. El îmi spunea , că este o muncă nobilă, dar destul de anevoioasă.
Moscvin Valentina, învățătoare,
grad didactic Superior
,, Activeaz în IPLT ,,Ștefan cel Mare” al patrulea an, dar am reușit să mă manifest prin implicare la diverse concursuri școlare și proiecte locale, republicane și internaționale, obținând premii înalte.
Marea provocare pentru mine este să organizez lecțiile interactive într-o clasă cu 41 de elevi, într-o școală cu tradiții.
În stilul de predare, bazat pe învățarea afectivă, dezvolt componentele motivaționale: încrederea în forțele proprii, siguranța în rezolvarea problemelor, bucuria descoperirii și satisfacția succesului discipolilor.
Pentru mine, munca cu cei mici înseamnă încântare, satisfacție, dorința de autodepășire, un flux de energie pozitivă. Credo în activitate îmi este dictonul lui Lev Tolstoi ,,Când învățătorul reunește în inima sa dragostea de profesiune și dradostea de elevi, putem spune că este un învățător desăvârșit.”
Nuța Larisa, învățătoare,
grad didactic II
,,Sunt învățătoare de mai bine de trei decenii și astăzi, privind în urmă, consider că a fost o binecuvântare cerească să îmbrățișez această profesie. E o meserie nobilă, care necesită dragoste pentru copii, dăruire și multă răbdare pentru a ajunge la suflețelul fiecărui discipol, căci ultimul cuvânt în istorie aparține nu adulților, ci copiilor. A investi în ei înseamnă a pune temelia unui viitor fericit…”
Liliana Bădărău, învățătoare,
grad didactic I
,,Învățătorul reprezintă temelia de la care pornește formarea generațiilor de elevi care își dezvoltă abilitățile și potențialul de a deveni oameni de valoare. Acest gând m-a determinat să-mi aleg meseria, fiind motivată și de către mama, de la care am moștenit arta de a preda și de a trensmite copiilor dragostea de carte și frumos. Sunt recunoscătoare sorții pentru faptul că am reușit să dedic 34 de ani experienții de colaborare cu elevii și o fac în continuare cu pasiune, motivație și încredere.”
Dușmăneanu Viorica, învățătoare,
grad didactic I
,,Un arhitect știe că atunci când clădește cu grijă, construcția lui va dura secole întregi.
Un dascăl știe, că dacă pune dragoste și adevăr în ceea ce face, ceea ce va construi el va dura o veșnicie.
De aceea, mă străduiesc mereu să le ofer elevilor mei trairi ce se transformă, peste ani, în amintiri.”
Erezanu Elena, învățătoare,
grad didactic I
,,Știut lucru-copilul e un mic univers, iar creșterea și devenirea lui ca personalitate reprezintă un drum destul de anevoios, cu urcușuri și coborâșuri.
A fi dascăl adevărat este un titlu onorific pentru fiecare dintre noi, cei care am ales conștient Meseria ce nu ne împovărează existența.
Eu cred că Dumnezeu m-a înzestrat cu abilități pe care le utilizez cu succes în activitatea de învățător. Manifest preocupare pentru adaptarea elevilor mici la mediul școlar, creez și mențin continuu în sala de clasă un climat de lucru favorabil învățării, încurajez interacțiunea socială. La fel, stimulez dezvoltarea intelectuală a elevilor prin structurarea sarcinilor de învățare.
Sunt gata în orice situație să ofer soluții pertinente de rezolvare, să înfrunt obstacole, să răspund asumat provocărilor.
Sunt mândră să activez în acest colectiv cu oameni frumoși la chip și la suflet și să-mi onorez obligațiunile.”
Remizovschi Viorica, învățătoare clasele primare,
grad didactic II
Învățătorul este unul dintre primii ghizi ai copiilor în drumul lor spre cunoaștere și dezvoltare. El este cel care deschide mințile celor mici către lume, insuflând curiozitate și dorință de învățare. Prin răbdare, empatie și dăruire, învățătorul nu doar că predă materii, dar și modelează caracterul elevilor, ajutându-i să își formeze valori solide și să se dezvolte ca indivizi.
Învățătorul este un mentor, un sprijin și uneori un al doilea părinte pentru cei mici. Cu înțelepciunea sa, el îi ghidează prin provocările vieții de școală, ajutându-i să înțeleagă nu doar lecțiile teoretice, ci și cele practice, de viață.
Gherasimov Lilia, învățătoare,
grad didactic Superior
Master în management educațional.
Fac parte din a treia generație de profesori. Buneii și părinții mei au îmbrățișat breasla de pedagog.
Educație, cumsecădenie, stimă și respect reciproc sunt cuvintele cheie care mă reprezintă.
Un învățător trebuie să prietenească cu Răbdarea, Tenacitatea, Perseverența și Ambiția.
În activitatea mea profesională la bază stă REGULA DE AUR care spune: „Comportă-te cu ceilalți așa cum ai vrea să se comporte ei cu tine!” și REGULA DE ARGINT „Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!”
Lazăr Dana, învățătoare clasele primare
„Succesul înseamnă a merge din eșec în eșec fără a-ți pierde entuziasmul.”
Lungu Ana-Maria, învățătoare clasele primare
Educația este mai mult decât acumularea de informații – ea dezvoltă gândirea critică, creativitatea și capacitatea de a lua decizii responsabile. Un om educat poate găsi soluții la probleme, poate contribui la progresul științei, artei sau societății. Istoria arată că marile transformări sociale și culturale au fost posibile datorită oamenilor care, prin educație, au adus idei noi și au avut curajul să le pună în practică.
„Educația reprezintă procesul fundamental prin care omul devine conștient de sine și de rolul său în societate.”

















