Eye Tonuri de gri
Invert Mode Culori inversate
Link Linkuri subliniate
Keypad Navigare prin tastatură
Triangle Cursor negru
Triangle Cursor alb
Remove Circle Text mic
Add Circle Text mare
Refresh Resetare
Close Inchide

Comisia metodică-Științe exacte

Imagine1

Pribega Tatiana, profesor de matematică,

grad didactic Superior

,,Profesia de cadru didactic este una dintre cele mai responsabile, chiar face parte din acele meserii ce creează viitorul țării, pentru că versatilitatea dezvoltării cunoștințelor tinerii generații, credințele, viziunea asupra lumii și calitățile morale depind, în mare măsură, de munca ce o face. Activitatea didactică necesită o vocație aparte, iar succesul activității pedagogice depinde nu doar de măiestria de a preda disciplina, în cazul meu matematica, dar și de abilitățile de comunicare, de capacitatea profesorului de a stabili relații frumoase cu actualii discipoli, viitorii maturi, ceea ce constat cu mândrie că-mi reușește până în prezent.”

Imagine2

Malițchii Aliona, profesor de matematică,

grad didactic II

,,Profesorul este meseria care a apărut ca urmare a necesității de a educa generațiile următoare și pentru intrarea lor în viața publică și creșterea oportunităților sociale. Astfel predarea este una dintre cele mai importante profesii. Și eu transmit elevilor dragoste și pasiune pentru o nouă lume numită matematică.”

Imagine3

Berejanschi Anastasia, profesor de matematică,

grad didactic Superior

Pasionată de profesia de pedagog, consider că educația este calea cea mai sigură spre bunăstare, iar cunoştinţele şi competenţele determină standardele de viaţă ale oamenilor. Am fost şi sunt preocupată  de actul didactic, de nevoile cognitive ale elevilor, dar şi cele emoţionale şi sociale, preocupată față de propria-mi corectitudine, conștientizând că ceea ce fac duce la crearea de competenţe reale, că există congruenţă între nevoia de dezvoltare a elevului şi activitatea mea.

În calitate de profesor, trebuie să dau exemplu de optimism și individualitate, să am capacitatea de a stabili contactul cu copiii, precum și cu adulții ce au caractere diferite, inclusiv cu părinții copiilor și cu colegii de serviciu. Preocupările-mi sunt orientate asupra proiectării şi aplicării strategii didactice eficace şi atractive în raport cu scopul şi conţinuturile propuse, asupra asigurării calităţii procesului educaţional la disciplinele de studiu în contextul implementării curriculumului centrat pe formarea de competenţe la obiectul matematica, a organizării logice şi a evoluţiei acesteia, a legăturii cu alte discipline şi cu lumea reală. Pentru ca drumul, destul de dificil, pe care îl au de parcurs elevii pentru aprofundarea noţiunilor matematice să fie mai uşor, mai eficient, am organizat conţinuturile învăţării astfel, încît să ofere o imagine unitară asupra fenomenelor şi proceselor studiate în cadrul diferitelor discipline de învățămînt atît general, cît şi profesional, care facilitează contextualizarea şi aplicarea cunoștințelor în diferite situaţii de viaţă.      Această abordare activează elevii, le stimulează creativitatea şi contribuie la unitatea procesului instructiv – educativ, la formarea unui om cu o cultură vastă. Legătura dintre discipline le realizez la nivelul conţinuturilor, obiectivelor, mă strădui să creez un mediu propice pentru ca fiecare elev să se exprime liber, să-şi dea frâu liber sentimentelor, să lucreze în echipă sau individual. Interdependenţa între matematică şi celelalte discipline este posibilă, deoarece limbajul matematic este universal, internaţional, ceea ce ajută la circulaţia şi acumularea ordonată a rezultatelor matematice prin efortul comun al tuturor. În procesul de organizare a situaţiilor de predare-învăţare-evaluare țin cont de faptul că fiecare dintre elev este individual, că fiecare își are propriul destin, trebuie să-și găsească propriul drum și să-l urmeze ferm și încrezător. Activitatea dată, după părerea mea, este o vocație, nu o specialitate sau profesie

Imagine4

Bobeica Rodica, profesor de informatică,

gard didactic I

,,În vocația de profesoară am fost inspirată de mamă, care la fel a fost profesoară de matematică. Matematica a fost disciplina preferată, dar o dată ce am început să studieze informatica, a fost un adevărat „Wow”, atunci am înțeles că ceea ce cunoștea la matematică poate fi aplicat în programare.

De-a lungul carierei de peste două decenii,  am transmis nu doar cunoștințe, ci și entuziasm pentru domeniul informaticii. Pasiunea pentru calculatoare și programare a fost întotdeauna evidentă la fiecare lecție și în fiecare interacțiune cu elevii mei. Această pasiune contagioasă a făcut ca mulți dintre elevii mei să devină adepți ai tehnologiei și să-și dorească să-și continue studiile în domeniul informaticii.”

Imagine5

Rusu Angela, profesor de chimie, Șef comisie metodică Științe exacte,

grad didactic I

,,De ce chimia?

Chimia oferă o perspectivă fascinantă asupra lumii noastre, explicând procese complexe la nivel molecular și atomic. Dacă ești fascinat de aceste aspecte ale naturii, predarea chimiei poate fi modul perfect de a-ți împărtăși pasiunea.

Dacă ai o pasiune puternică pentru chimie, predarea este o modalitate de a împărtăși această pasiune cu alți oameni. Poți fi entuziasmat de explorarea și înțelegerea conceptelor chimice și vrei să îi inspiri pe alții să simtă același entuziasm.

Predarea chimiei îmi oferă o oportunitate de a influența viețile elevilor și de a contribui la dezvoltarea lor ca personalităţi. Când vezi că elevii tăi își dezvoltă cunoștințele și abilitățile în chimie, înţelegi că activitatea nu-ţi e în zadar.”

Imagine6

Timofti Reghina, profesor de fizică

,,Orice drum nu am alege trebuie iubit cu toată inima și să nu uităm să zâmbim”

Imagine7

Drahnea Vasile, profesor de fizică și astronomie, grad didactic II,

licențiat în fizică din 2001 USM, magistru în fizică din 2002 USM, stagiul pedagogic de peste 20 ani.